Afgelopen woensdag was er in Grubbenvorst een bijeenkomst voor alle verenigingen en stichtingen met als thema: Samen werken aan samenwerken. Gastsprekers waren Ge Vossen van Afslag 10 en Joost Stemkens van Peel Geluk Meijel. Twee inspirerende en enthousiaste sprekers.

Waar bij twee eerdere soortgelijke bijeenkomsten maar 6-8 deelnemers waren, was de opkomst nu geweldig. Bijna 30 deelnemende verenigingen en stichtingen kwamen samen op deze bijeenkomst die uiteindelijk een ontzettend mooi resultaat opgeleverd heeft. Op het einde van de avond is er een werkgroep gevormd, bestaande uit maar liefst 10 personen, die verder aan de slag gaat met samenwerking tussen verenigingen in Grubbenvorst. Als slagroom op de taart gaf Ge Vossen aan deze werkgroep te willen begeleiden als adviseur. Een meer dan prachtig resultaat waar ik alleen maar van heb durven dromen. Waar het in meerdere kernen van Horst aan de Maas al praktijk is, is het goed om te zien dat ook in Grubbenvorst het besef door is gedrongen dat het samen toch echt sneller en beter gaat. En nu doorpakken, zodat al deze prachtige clubs een echte toekomst houden. Voor mij als raadslid zijn dit zaken waar ik energie van krijg. Horen en zien hoe in andere kernen zaken worden opgepakt en dit vertalen naar, in dit geval, je eigen  dorp.

Gewoon samen doen is geen marketing kreet maar is een waardevolle oproep om samen de handen uit de mouwen te steken en zaken op en aan te pakken. U weet mij te vinden, toch?

John Jenniskens

Raadslid CDA Horst aan de Maas