Afgelopen weekend vond in Griendtsveen weer het WK Bokkenollen en WK Limonollen plaats. Dit evenement laat ook zien waar een klein dorp groot in kan zijn. Ik denk dat ik niet te veel zeg als het hele dorp op enigerlei wijze betrokken is bij de organisatie hiervan.

Het Bokkenollen gebeurt in teamverband; twee lopers onder begeleiding van een coach starten met een dienblad voorzien van een flesje bokbier en vier met bokbier gevulde glazen en leggen een parcours af om zo snel en met zo veel mogelijk bokbier aan de finish terug te komen. Het parcours van ongeveer één kilometer is voorzien van enkel eigengemaakte en veelal spectaculaire hindernissen.

Alleen al het bedenken en vervolgens vervaardigen van de hindernissen in en langs het kanaal eist creativiteit, handigheid en vele handjes.

Om een dergelijk evenement mogelijk te maken moet een organisatie kunnen bouwen op de inzet van vele vrijwilligers. En het was weer geweldig. Chapeau voor de organisatie maar ook chapeau voor alle inwoners van Griendtsveen die hun steentje hieraan hebben bijgedragen.

Ook wij als CDA Horst aan de Maas hebben, zoals gebruikelijk, deelgenomen aan het WK Bokkenollen, naast 110 andere teams. En oefening baart kunst, want uiteindelijk hebben wij als team de 44e plek behaald. Een mooi resultaat en geweldig genoten.

Wij hopen dat in 2019, mede in het kader van Horst aan de Maas 800 jaar, alle onze kernen met een team vertegenwoordigd zijn tijdens dit unieke evenement.

Gewoon Samen Doen toch!