Op vrijdag 6 juli waren we als CDA-vereniging te gast in Villa Flora. Een gezellige en informele bijeenkomst om samen de vakantieperiode in te luiden.

Tijdens een boeiende rondleiding over de Brightland Campus Greenport Venlo vertelden directeur Saskia Goetgeluk en sitemanager Brigitte de Haan enthousiast over de plannen en ontwikkelingen van deze campus. Een geweldige (netwerk)locatie met veel bedrijvigheid in en rondom het statige Villa Flora. De sfeer in dit glazen gebouw is het best te omschrijven als: helder, open en actief. Een plek waar je energie voelt én krijgt!

Iedereen mag er binnenlopen om elkaar te ontmoeten, kennis te delen en te ondernemen. Het is indrukwekkend om te zien hoeveel bedrijven, universiteiten, scholen, ondernemers elkaar hier gevonden hebben.  Er wordt samen gewerkt aan samenwerken!

Ons gemeentehuis is ook zo’n plek waar iedereen binnen mag lopen om elkaar te ontmoeten, kennis te delen en te ondernemen.  Ook hier wordt samen gewerkt aan samenwerken; door burgers, gemeente, B&W en gemeenteraad. Open en actief.

Ook aan helderheid wordt gewerkt. Op 21 augustus is namelijk de eerste raadsavond nieuwe stijl. Een meer open vorm van vergaderen met meer inbreng voor de burgers (zie: HALLO 21-06-2018).

Met slechts drie raadsvergaderingen op mijn naam, mis ik de (voor)kennis en zijn zaken niet altijd helder. Dus ik kijk er naar uit met deze nieuwe stijl aan de slag te gaan.

Samen werken aan een heldere samenwerking.

Voor een krachtig Horst aan de Maas met een gezonde blik op de toekomst. Helder. Open. Actief.

Marian Gubbels

Raadslid CDA Horst aan de Maas