De Hiltho is in volle gang als ik dit stukje schrijf. Een beurs die in 50 jaar is uitgegroeid tot een begrip in Horst aan de Maas. Ook dit jaar zijn we als CDA weer present op de beurs. De Hiltho biedt namelijk een uitgelezen mogelijkheid om in gesprek te gaan met burgers in onze gemeente. Ieder met zijn eigen voorkeur als het gaat om de prioriteiten die we als gemeente moeten stellen. Deze prioriteiten kan iedere bezoeker op onze stand zelf aangeven door 3 keer een bedrag van 100.000 Euro toe te kennen aan een onderwerp dat hij of zij belangrijk vindt binnen onze gemeente. En wat dan vooral interessant is, is om te horen waarom deze zaken prioriteit krijgen en om daar vervolgens over in gesprek te gaan. Het is en blijft voor ons als volkspartij heel belangrijk om in gesprek te blijven over wat er leeft en hoe dit te vertalen naar actie. Zorg, welzijn en veiligheid zijn veelgenoemde thema’s en die zullen we zeker ook gaan oppakken. Als gezegd, de Hiltho biedt niet alleen een uitgelezen plek maar ook een perfecte ambiance om met elkaar in contact te treden. Daarom ook wederom onze complimenten aan de organisatie die een en ander weer voortreffelijk voor elkaar heeft.

En mocht u niet in de gelegenheid zijn geweest om ons op de Hiltho te bezoeken dan kan dat altijd nog door ons rechtstreeks te benaderen en dan gaan we het gesprek graag weer aan.

Marcel Beelen

Raadslid CDA Horst aan de Maas