Als raadslid is het belangrijk om buiten het gemeentehuis actief te zijn.

Op bezoek bij bedrijven, instellingen en verenigingen. Aanwezig zijn bij

bijeenkomsten over onderwerpen die spelen in Horst aan de Maas en de regio.

Dáár maak je je afwegingen en dat maakt raadslid zijn interessant en leuk, maar ook intensief.

Wat mijn week als CDA raadslid leuk en interessant maakt:

Zondag 2 april: opening van ‘Kom in de Kas’ in de Innovatoren. Daarna op de fiets

de aangesloten bedrijven bezoeken. Een schitterend en goed georganiseerd evenement bij agro bedrijven in Horst aan de Maas waar we trots op mogen zijn. Dinsdag 3 april: reguliere raadsvergadering. Woensdag 5 april: bijeenkomst van vastgoedeigenaren bij de Lange in Horst. De bijeenkomst, georganiseerd door het Centrum management, met verschillende presentaties over ontwikkelingen in Horst was interessant. Opvallend was de grote opkomst. Donderdag 6 april: keuze maken tussen een bijeenkomst van Vur Oow in het Citaverde over het alcohol- en drugsgebruik door jongeren en een POL (Provinciaal Omgevingsplan Limburg) bijeenkomst in het gemeentehuis van Bergen. Een moeilijke keuze, maar ben naar Bergen gegaan. Bij het POL overleg worden we, als afgevaardigd raadslid, betrokken bij het kader dat vanuit de provincie wordt opgesteld voor toekomstige ruimtelijke ontwikkelingen in onze gemeente. (De bijeenkomst van Vur Oow over alcohol en drugs was trouwens een groot succes). Op naar een interessante volgende week!

Eric Brouwers

CDA Horst aan de Maas