Er wordt flink aan de weg getimmerd in Horst aan de Maas. Op diverse plaatsen worden er verbeteringen aan de wegen door gevoerd, dit onderhoud is dan ook hard nodig.

Maar er wordt op meer manieren aan de weg getimmerd. Dat bleek maar weer tijdens een gesprek met een basisschool leerkracht op het prachtige rozenfestival in Lottum. Doordat politiek maar beperkt aan bod komt op de basisschool wil zij er extra aandacht aan schenken. Na voorbereidende theorie mag het aan praktijk natuurlijk niet ontbreken. Die praktijk zou in de vorm van een bezoek aan het gemeentehuis en/of provinciehuis gedaan kunnen worden (een geslaagde methode die al vaker werd toegepast). Op de vraag of ik daar aan mee wilde werken hoefde ik niet lang na te denken. Uiteraard werk ik hier graag aan mee. Zodat de leerlingen van groep 7/8 een leuke en leerzame dag hebben. En op deze manier beter bekend worden met de politieke structuur en hoe het reilt en zeilt in het gemeentehuis. Het is een goede zaak dat onze jeugd, ook op dit vlak, op de toekomst wordt voorbereid.

Zo zie je maar weer dat er op veel manieren aan de weg wordt getimmerd in Horst aan de Maas.

Mooie initiatieven waar we graag aan meewerken.

Gewoon Samen Doen!

Frenk Peeters