Het is bijna zover dat er officieel een nieuwe parel in onze mooie gemeente toegevoegd mag worden, en wel op 1 december aanstaande. De veelbesproken Kasteelboerderij wordt dan officieel geopend met de prachtige naam Graaf ter Horst. Nee, ik ga geen reclame maken dat iedereen daar moet gaan eten, feesten, vergaderen of wat dan ook. Het gaat over de, in sommige ogen, te lage waardebepaling van de Kasteelboerderij, waar destijds veel ophef over was, en waar grote woorden over zijn uitgesproken. Waarde van iets wordt bepaald door de waarde die je er mee kunt creëren. Als je beredeneert, dat als een aankoopbedrag en investering voor de ondernemer niet terugverdiend kan worden, dan gaat het gewoon niet gebeuren. De ondernemer heeft aan de voorkant geen enkele zekerheid of hij zijn geld terug kan verdienen.Terug naar de parel…..

Zo trots als je nu langs Graaf ter Horst rijdt, wat daar is gebeurd. De Kasteelboerderij is in al haar glorie op een eigentijdse wijze hersteld die recht doet aan de Kasteelse bossen en de ambitie die Afslag 10 heeft met dat gebied. Door lef, ambitie, publiek en privaat ondernemerschap is deze parel uitgegroeid tot een diamant. Juist door dat lef, krijg je deze kwaliteit ervoor terug. Kasteelbeelderij, simpeler kan ik het niet maken.

Alex Janssen

Raadslid CDA Horst aan de Maas