“Als raadslid zit je veel op de vergaderstoel (zetel)”. Dat klopt. Misschien zitten we daar soms zelfs wel té veel. Gelukkig zijn we als raadsleden ook steeds meer op pad: De wijde wereld van onze gemeente in.

En wat mij betreft, is dit het mooiste werk als raadslid: in gesprek met de mensen, op bezoek bij de bedrijven. Horen, zien en voelen waar men mee bezig is. Door actief in gesprek te gaan, krijg je een goed beeld van hetgeen er leeft in een kern en waar je daarna over gaat besluiten vanuit de vergaderzetel. Laat je dus zien vanuit de kern.

Als gemeenteraad bezoeken wij alle 16 kernen van onze gemeente om te horen en zien wat er leeft. Tijdens deze kennismakingsbezoeken is de sfeer positief en open. En er is vooral veel enthousiasme. Bij de vele vrijwilligers, maar zeker ook bij de gemeenteraadsleden.

Het liefst ga je meteen aan de slag in eigen kern. Laat je dus zien! Dan weten we van elkaar wat de kern boeit en bindt. In Melderslo gaan we graag ‘Aan tafel met de Vlasköp’ om projecten op te pakken zoals Herbestemming kerk, Kermis, Sportpark, Dagvoorziening. De vrijwilligers van deze projecten presenteerden zich tijdens de kennismakingstour van de gemeenteraad eerder dit jaar. Hierdoor lieten zij zich zien en gaan we er graag mee aan de slag!  In de kern zèlf maar ook vanuit de vergaderzetel. Dus:

Laat je zien vanuit de kern

Dan gaan we het samen doen.

Marian Gubbels

Raadslid CDA Horst aan de Maas