Je vakantie is voorbij. Ken je dat gevoel ook? Dat je op vakantie bent en dat het daar zo mooi is, de natuur, de omgeving, de mensen, de cultuur. Dan zeg je onder elkaar weleens: “Zou je hier willen wonen?” Heel vaak denk je dan, dat dat best wel zou kunnen, maar al snel denk je dan toch aan je eigen dorp en huis. Je rijdt vanaf je vakantieadres terug naar je eigen huis. Het is alsof een paard de stal ruikt, die drang om dan naar huis te willen. En dan pak je de laatste afslag Horst-Noord, nadat je over de beste snelwegen van Europa gereden bent. Je komt de eerste bekende tegen, en spontaan gaan de handen omhoog en wordt er gezwaaid. Het lijkt toch alsof het hier schoner en opgeruimder is dan waar we vandaan kwamen, maar dat zie je nu pas. De glimlachjes op de gezichten spreken voor zich. We zijn THUIS. Ook hier schijnt de zon, de terrassen zijn gezellig druk en het vakantiegevoel wordt alleen maar versterkt. Heerlijk gevoel.

Kijk, en als we nu na het reces in de raad alle belangrijke zaken voorbij zien komen en we houden allemaal voor ogen dat iedereen zich THUIS moet blijven voelen in onze prachtige gemeente, dan doen we het goed. En als we daarbij ook nog de bloeiendste en gezondste regio worden, dan komen er ieder jaar ook weer vakantiegangers naar onze gemeente, die uiteindelijk ook weer dromen of ze hier willen wonen.

Alex Janssen, CDA Horst ad Maas