Op 1 april wordt Ryan Palmen geïnstalleerd als nieuwe burgemeester in onze gemeente. De intensieve procedure om tot een nieuwe burgemeester te komen is goed verlopen. Complimenten hiervoor aan de commissie die hier vanuit de raad mee aan de slag is geweest. Het is natuurlijk afwachten of de commissie ook daadwerkelijk de juiste keuze heeft gemaakt.

Afgelopen vrijdag zijn we met de raad, wethouders en de directie van de gemeente op uitnodiging van onze nieuwe burgemeester Ryan Palmen op bezoek geweest in Hilvarenbeek waar hij op dit moment burgemeester is. Dit was voor de meeste raadsleden de eerste echte kennismaking met Ryan Palen. We hebben verschillende plekken bezocht in de gemeente Hilvarenbeek zoals het Safari Resort Beekse Bergen. Daar worden ook grote festivals georganiseerd zoals Best Kept Secret. We hebben de Samenwijs coöperatie, een initiatief van onderop, in Esbeek bezocht waar ook de kerk is omgebouwd tot school. Grote indruk maakte ons bezoek aan de Yes We Can Clinics waar jongeren van 13 t/m 23 jaar met psychische problemen, verslavingen en gedragsproblemen op een effectieve manier behandeld worden. Zeker het deel waar cliënten hun persoonlijke verhaal vertelden maakte grote indruk. Als afronding van de middag zijn we op bezoek geweest bij Bouwerij de Roos en Herberg den Bockenreyder.

We hebben kunnen zien en ook gehoord van de inwoners en ondernemers van de gemeente Hilvarenbeek welke rol Ryan Palmen heeft gehad bij de initiatieven en uitdagingen die er lagen.

Hierdoor hebben we een goede indruk gekregen van wat we kunnen verwachten van onze nieuwe burgemeester. De vraag of de commissie de juiste keuze heeft gemaakt is voor mij beantwoord. We kijken uit naar zijn komst.

Eric Brouwers

Raadslid CDA