Wellicht hebt u ook wel eens in de media gelezen dat per dag 10 ouderen overlijden naar aanleiding van een val/ongeval.

Het bestuur van de KBO Meerlo heeft in maart 2016 een informatiemiddag georganiseerd voor haar leden over valpreventie. In november 2017 is er, in samenwerking met een sport fysiotherapeut en een judoleraar (beiden gecertificeerd) gestart met een eerste cursus valpreventie. Dit ook om de ouderen meer bewust te maken met en over de risico’s.

Samen met Jan Poels, sportconsulent bij de Gemeente Horst aan de Maas, is er nu een werkgroep opgericht in het werkgebied Maas van de WMO. Het is de bedoeling verder te onderzoeken op welke wijze ouderen bewust te laten zijn van valrisico’s en hen hierbij te betrekken.

Namens het CDA wil ik me bijzonder inzetten voor de belangen van ouderen in onze gemeente. De leefbaarheid van de kleine kernen is ook een speerpunt. De aanwezigheid van scholen, verenigingen enz. in de kleine kernen is van wezenlijk belang voor de leefbaarheid.

Henk Peters

Raadslid CDA Horst aan de Maas.