Als ik dit artikel schrijf is het zaterdag 13 februari. Op de achtergrond luister en kijk ik naar de muzikale reis door vasteloavesminnend Limburg via de Boetegewoene Boetezitting op L1. Buiten ligt de sneeuw nog steeds centimeters dik op ons kleine stukje aarde. Het maakt me wat melancholiek. En ik mis het. De vasteloavend. De Horster parade. De optochten. De lol en plezeer en het even vergeten van de zorgen. Een bijzondere vasteloavend in een bijzonder jaar.

Ondertussen gaat op hetzelfde tijdstip de landelijke campagne van het CDA van start met Wopke Hoekstra als lijsttrekker en onze plaatsgenoot Raymond Knops op nr. 5 van de lijst. Ook weer een bijzondere campagne in een bijzonder jaar op weg naar bijzondere verkiezingen. 3 dagen lang mogen we naar de stembus en wel op 15, 16 en 17 maart.

De CDA campagne staat dit jaar in het teken van Nu Doorpakken. De fundamenten van onze samenleving zijn gelegd. Een virus laat die fundamenten in een aantal branches wankelen, maar we komen er weer bovenop. Daar ben ik van overtuigd. Als het land weer uit de crisis is geleid pakken we de fundamentele zaken ook weer op. Thema’s als klimaat, vergrijzing, migratie en polarisatie van de samenleving zijn de grote opdrachten voor de toekomst. Opdrachten op zowel mondiaal als europees en landelijk maar ook lokaal niveau. En die lossen we in één generatie niet allemaal op, maar we kunnen er wel samen aan gaan werken.

Annemie Craenmehr