De fractie en het bestuur van CDA Horst aan de Maas zijn verheugd dat zij Rudy Tegels uit Sevenum kunnen voordragen als nieuwe wethouder. Hij gaat de vacature opvullen die ontstaan is door het vertrek van wethouder Bob Vostermans als burgemeester naar de gemeente Beesel. Rudy Tegels zal zich met dezelfde aandachtsgebieden bezig gaan houden als Bob Vostermans waaronder Wonen, Economie en Ruimtelijke Ordening.

Politieke Carrière:

Rudy Tegels (39)  is geen onbekende voor de gemeente Horst aan de Maas, hij was van  2006 t/m 2015 gemeenteraadslid in respectievelijk de voormalige gemeente Sevenum, en later de fusiegemeente Horst aan de Maas. In deze periode is hij vanaf 2010 fractieleider van het CDA geweest. In 2015 heeft hij zijn politieke carrière een vervolg gegeven als lid van Provinciale Staten van Limburg.

Beroepscarrière:

Na zijn opleiding aan de HAS Den Bosch en Wageningen Universiteit heeft Rudy Tegels 16 jaar in een drietal functies in het bedrijfsleven gewerkt. Op dit moment is hij nog werkzaam als relatiemanager bij ABAB Accountants & Adviseurs. Deze functie beëindigt hij per 1 februari 2020.

Sociaal Maatschappelijk:

Meest recent kennen we Rudy als voorzitter van het OLS 2019 in Sevenum. Ook was hij actief in het kader van 800 jaar Horst aan de Maas en in de organisatie van Jumping Zaerum. Verder is hij beschermheer van schuttersbond Juliana en ambassadeur van Funpop. Tevens heeft Rudy Tegels een sterke betrokkenheid en veel interesse in de paardensport.

Rudy Tegels zal in februari 2020 starten met zijn werkzaamheden als wethouder. Nu hij is voorgedragen als wethouder, heeft hij besloten om de te stoppen als lid van de Provinciale Staten. Op die manier legt hij de volledige focus op het wethouderschap in Horst aan de Maas. In goed overleg met de Statenfractie, de fractie in Horst aan de Maas en het bestuur van CDA Limburg wordt gezocht naar een passend moment om zijn taken als Statenlid over te dragen.

Rudy kijkt er met veel enthousiasme naar uit om zijn ervaringen vanuit het bedrijfsleven en vanuit de politiek in te gaan zetten in zijn nieuwe functie, als wethouder van Horst aan de Maas.