Afgelopen weekend zijn we met de fractie van het CDA Horst aan de Maas naar Valkenswaard gegaan om het zinvolle met het aangename te combineren. Een middag met training, een avond vol gezelligheid en een ochtend van teambuilding.

Vrijdagmiddag zijn we gestart met een debattraining, waar we samen tot een aantal kernwaarden van het CDA HadM zijn gekomen. Voorop stond ‘samen’, samen voor het algemeen belang, constructief aan de slag. ‘Doen’ was de tweede kernwaarde, verbindend ondernemend en midden in de samenleving. Voor mij had dit met name betrekking op het vergaderen in de gemeenteraad.  Vaker zou ik gewoon moeten doen en het woord pakken.

De derde en laatste kernwaarde is het sexy begrip ‘rentmeesterschap’ #not! Voor mij betekent het ‘de aarde doorgeven zoals we hem gekregen hebben al dan niet beter’. Het gaat bij rentmeesterschap om de balans, waar er aan de ene kant geld verdiend mag worden en aan de andere kant er ruimte moet zijn voor natuur en groen, zodat we beide kunnen doorgeven aan onze volgende generaties.

Uiteraard stond de vrijdagavond in het teken van gezelligheid met ruimte voor een drankje. Hierdoor was de ochtend activiteit al een hindernis, want wederom draaide het om de balans, echter dit keer in de kano op de rivier de Dommel.

Nu weer samen aan de slag voor iedereen, gewoon samen doen.

Danny van Hees

Raadslid CDA