Op zaterdag 12 mei kwamen alle dorpen samen voor BAAS van HORST a/d MAAS op:

de Dorperdijk (!) in Sevenum. Een prachtige dag op een mooie locatie voor dit bijzondere evenement, waar de dorpen elkaars spel spelen. Met veel passie, een gezonde dosis strijdlust en vooral met veel plezier werkt iedereen samen om het nieuwe bazendorp van de gemeente te worden. Een dag vol sportieve uitdagingen!

Met veel bewondering heb ik gekeken naar alle zelfgemaakte spellen. Hoe krijg je het bedacht en gebouwd? Antwoord: SAMEN. Met nog meer bewondering heb ik gekeken naar iedereen, die zich eraan waagde om de spellen te spélen: hangend aan een ijzeren molen om met een bal tussen je voeten punten te scoren, vier op een rij bij het BAASketbal-spel, of een stormbaan tegen de stroming in, een strobaal zo vaak mogelijk kantelen (dè ultieme hooikoorts-test) en ga zo maar door. Hoe hòu je het vol? Tien minuten lang zwoegen en zweten in die brandende zon?! Antwoord: SAMEN.

Mooi, die sàmenwerking! Want: zonder team ben je nergens. Dit jaar ook een team vanuit de gemeente, bestaande uit ambtenaren, college- en gemeenteraadsleden. Voor mij als nieuw raadslid vooral mooi om te zien, hoe de verschillende (gemeente)partijen als team, samen de diverse uitdagingen aan gaan.

Mooi dus:  SAMEN op BAAS van HORST aan de MAAS !

Samen naar de volgende uitdaging en … naar het Bazendorp:  D’n Hègelsum.

Marian Gubbels

Raadslid CDA Horst aan de Maas