Bij velen onder ons heeft het virus een naam gekregen doordat een bekende besmet is geraakt.

Vanaf deze plaats sterkte en beterschap. De samenleving lijkt compleet ontwricht te worden. Winkels dicht/met lege schappen, afgelaste evenementen, ouderen in verzorgingstehuizen zonder bezoek, vitale sectoren die keihard worden geconfronteerd met de vreselijke gevolgen van dit virus.  Zoals bij alle vreselijke gebeurtenissen ontstaan er gelukkig ook mooie initiatieven.

Waar er tot een maand geleden nog altijd werd verteld over de goede oude tijd waar mensen nog oog en tijd hadden voor elkaar en alles beter was in vergelijk met het huidige jachtige, digitale en materiele tijdperk en waar we geen tijd meer hebben voor de anderen.

Maar zie: Ook nu zit er nog goedheid en creativiteit in de mens. Prachtig om te zien hoe mensen in actie komen. Ik denk daarbij aan Ikbestel.nu en aan Coronahulp HadM maar zeker ook aan de vele bloemen en tekeningen die spontaan worden bezorgd bij de verzorgingstehuizen.

Prachtig hoe een samenleving in deze barre en extreme tijden snel en spontaan zaken oppakt. Laten we met z’n allen ons uiterste best doen om het Corona virus zo snel mogelijk uit te roeien door de opgelegde maatregelen op te volgen. Maar laten we ook ons stinkende best doen om de goede dingen die nu zijn ontstaan vast te houden om uiteindelijk een betere toekomst te creëren.

Zullen we afspreken dat we dat gewoon samen doen!

Let een beetje op elkaar de komende tijd en blijf gezond.

John Jenniskens

CDA Horst aan de Maas