De laatste zondag van de zomervakantie zit erop, wat een prachtige dag! En wat is de vakantie  omgevlogen zeg. Als gezin hebben we afgelopen zomer o.a. weer mogen genieten van een prachtige Joepieweek. Een week voor alle kinderen van de basisschool, waarin zo ongeveer alles kan en mag. Ieder jaar weer is dit een week van: genieten, stralende kinderen, met z’n allen aanpakken, enthousiaste vrijwilligers in organisatie, figurant of gewoon als ouder van hun kind, en niet te vergeten alle sponsoren die hun bijdragen weer leveren. Ik blijf me er over verwonderen hoe in een dorp iedereen altijd weer klaarstaat als er een activiteit als KVW Joepie georganiseerd wordt. En ik zie dat dit soort activiteiten voor jong maar ook voor oud in alle kernen van Horst aan de Maas plaatsvinden. Iets wat we moeten koesteren en waar we vooral trots op moeten zijn met z’n allen. Want vanzelfsprekend is dit zeker niet. Daarom is waardering maar ook facilitering vanuit een gemeente van uiterst belang en hier zullen we ons als CDA dan ook voor blijven inzetten. Loopt U ergens tegenaan of mist U iets op dit gebied, wij horen graag van U.

Loes Wijnhoven

Raadslid CDA Horst aan de Maas