De laatste tijd wordt de agrarische sector steeds meer in een negatief daglicht gezet, niet gebaseerd op feiten maar op basis van emoties. Zo zijn er door Stichting Agrifacts al een aantal instellingen geweest die hun negatieve beeld hebben moeten corrigeren.

Als agrarisch raadslid vind ik dat er op basis van feiten en argumenten gesproken moet worden over deze, voor onze welvaart en voedselvoorziening, onmisbare sector. Dat er oog moet zijn voor overlast situaties deel ik zeker. Maar dat betekent niet dat we bij voorbaat alle boeren in het beklaagdenbankje moeten zetten. Ook vanuit de sector moet er gewerkt worden aan verdere verbetering. Echter geheel zonder overlast zal dit nooit zijn. Tijd voor nuance. We moeten trots en zuinig zijn op onze boeren, en ook hun potentiële opvolgers een perspectief bieden op een gezonde bedrijfsvoering. Steun onze boeren, ga zelf eens op bezoek of spreek ze aan, zij en ik staan daar zeker voor open.

Sjaak Jenniskens

Melkveehouder en