Steeds weer aanvullende vragen, aanvullende wensen en aanvullende eisen vanuit de raad.

Let wel: als het over zoveel geld gaat dan vraagt dit ook om een zeer zorgvuldige afweging.

Als woordvoerder zijn er voor mij 3 vragen: Willen we een zwembad in Horst aan de Maas hebben, zo ja: wat voor zwembad en waar dan? Antwoorden: Ja, als CDA willen we dat en dan energiezuiniger, moderner, voldoen aan de eisen van de tijd /zwembond/gebruikers en dichtbij andere sportlocaties/scholen binnen Horst aan de Maas (Afslag 10). Makkelijker bereikbaar voor alle kernen, een veiligere ontsluiting en minder parkeeroverlast. Bij de invulling van de achterblijvende locatie is de vraag of deze geld gaat kosten of opleveren.

In 6,5 jaar raadslidmaatschap is de financiële huishouding veranderd. Fikse kortingen vanuit de landelijke overheid en dus op de kleintjes letten. Dit alles maakt dat ook ik, fervente voorstander van een nieuw zwembad, het eens ben om voorlopig af te zien van nieuwbouw en het huidige bad op te knappen. Thuis zou ik eenzelfde afweging maken in financieel lastige tijden. Als we het doen moeten we het ook in 1x goed doen. Als we toekomstig een zwembad willen behouden zullen we hoe dan ook nieuw moeten gaan bouwen. Blinde ambitie? Nee, verstandig omgaan met geld en de keuze om voor de lange termijn een bad voor onze inwoners en de prachtige zwemclub te behouden!

Echt bezuinigen betekend: Geen zwembad in Horst aan de Maas. Als CDA willen we echter dat ‘Un zwembad môt blieve!’.

John Jenniskens

CDA Horst aan de Maas