Na een mooie vakantieperiode zijn we afgelopen dinsdag als raad weer begonnen en hebben we voor het eerst vergaderd in de nieuwe stijl. De komende periode zullen we zien of dit een wijze is die past. Een van de voordelen is in ieder geval dat we vaker momenten van besluitvorming zullen hebben (was dit eerst eenmaal per maand gaan we nu naar twee maal). Daarnaast hebben alle fracties de mogelijkheid gekregen een aantal mensen naar voren te schuiven als burgerraadslid, om zo meer input en betrokkenheid te creëren rondom de politieke arena. Vanuit het CDA zijn dit Patrick Bierens, Pieter Coumans en Henk Peters, zij hebben aangegeven deze rol met verve in te willen gaan vullen en daar zijn we als CDA blij mee. Mensen geïnteresseerd krijgen en houden voor de politiek is namelijk niet meer zo makkelijk. Reden te meer dat we als fractie onze vergaderingen graag een maal per maand op locatie houden. Op die manier creëren we laagdrempelig contacten, houden we binding met de diverse kernen en horen we wat er leeft, maar bovenal blijft het voor een ieder leuk en aantrekkelijk erbij te zijn. Dus speelt er iets wat u graag met ons zou willen delen of laten zien, laat me dit vooral weten, wij komen namelijk graag bij u op bezoek!

Loes Wijnhoven

Raadslid CDA Horst aan de Maas