In de diverse media is te lezen geweest dat de gemeente en het Toeristisch Platform de stekker uit het project Gastheerschap hebben getrokken.

Na ruim 2 jaar is men tot de conclusie gekomen dat het werken met ambassadeurs toch niet gebracht heeft wat men ervan had gedacht. Als CDA hadden we destijds grote twijfels bij de vernieuwende aanpak maar zijn we uiteindelijk toch akkoord gegaan. Wat ons betreft hebben we vandaag echter een nieuwe werkelijkheid en moeten we terug naar start om ons opnieuw te beraden hoe we kunnen komen waar we willen zijn. Lokaal kunnen we dat heel goed zelf, zonder daarbij externen in te hoeven schakelen. Alleen al het gezonde boerenverstand brengt ons hier een eind op weg. En nee, alleen dat is niet voldoende. Maar met input uit de sector zelf en lokale instanties die al met branding bezig zijn moet volgens ons een goed en onderbouwd plan opgeleverd kunnen worden waarmee we Horst aan de Maas als gastvrije gemeente op de kaart zetten.

Wat het CDA betreft gaan we ook opnieuw de toegevoegde waarde van een fysieke locatie bekijken, in combinatie met de digitale mogelijkheden, om de lokale toerist ook echt gastvrij te kunnen ontvangen. De regio branding pakken we uiteraard samen met de regio op.

De toeristische sector verdiend meer aandacht maar de toerist nog veel meer.

Laten we dit gewoon samen doen!

John Jenniskens

CDA Horst aan de Maas