04 februari 2022

#JongeGezichten van het CDA: Stijn Kropman

Elke week stelt het landelijke CDA #JongeGezichten voor. Vandaag was de eer aan onze lijsttrekker en wethouder Stijn Kropman!

Sinds september vorig jaar gaat de 23-jarige Stijn fluitend naar zijn werk als wethouder in Landgraaf. Daarbij is hij samen met zijn team volop bezig met de voorbereidingen van de gemeenteraadsverkiezingen, studeert hij aan de Universiteit van Maastricht en probeert hij ook ergens ruimte vrij te maken voor vrije tijd.

Stijn wil graag het jongerengeluid laten horen. Ook nu hij wethouder is. Hij is de jongste wethouder van Nederland en daar was veel aandacht voor. ‘Mensen vinden een jonge wethouder bijzonder. Ik vind het eigenlijk jammer dat het zo bijzonder is, omdat veel besluiten betrekking hebben op de jongere generatie of de toekomstige generaties. Daarom is het belangrijk dat er jongeren zijn die zich politiek op deze manier inzetten. Het bestuur moet een afspiegeling zijn van hoe de samenleving eruit ziet. In de ideale vorm zijn dat mensen van alle leeftijdscategorieën.’

Lees verder over Stijns visie, motivatie en plannen voor de volgende generatie!

#JongeGezichten #teamCDA #Landgraaf