02 maart 2016

Expeditie Maasgouw

Hoe weten we nog beter wat er leeft bij onze inwoners en ondernemers en wat is er nodig om de welvaart en het welzijn in onze gemeente te behouden of te verhogen? Om een antwoord op deze vragen te vinden, start de gemeente de ‘Expeditie Maasgouw’. Op zoek naar het onbekende dat leeft in de straat, op het plein, in huis. Op zoek naar alles dat ons kan helpen ons werk anders en nog beter te doen. Gaat u met ons mee?

Iedereen kan meedoen

Een wisselend reisgezelschap, dat bestaat uit leden van het college van B&W, ambtenaren en raadsleden, trekt de komende tijd dwars door de Maasgouwse samenleving. Zij willen nog beter zien, horen en ervaren wat u en andere inwoners bezighoudt. Wat doet de gemeente in uw ogen goed of wat juist helemaal niet? Uw mening kan ons helpen bij het verbeteren van ons beleid of bij het maken van nieuw beleid. Praat mee!

U bepaalt de route

Om de expeditie in gang te zetten ondernam burgemeester Strous op 23 februari zijn eerste reis.  Samen met zeven jonge inwoners uit Maasgouw, fietste hij vanuit scholengemeenschap Sint Ursula terug naar hun woonplaats in Heel. Daarna schoof hij bij hen aan tafel aan, om op te horen wat er leeft en speelt. Wat vinden zij, als jonge inwoners, van de gemeente Maasgouw. Een kort verslag van zijn ontmoeting kunt u lezen op de website www.expeditiemaasgouw.nl die vanaf nu online is. Wat de volgende reisbestemming wordt? Dat laten wij aan u over. Expeditie Maasgouw heeft geen vaste route. U wijst ons de weg. Heeft u een specifiek onderwerp dat u met ons wilt delen? Meld u dan nu aan op www.expeditiemaasgouw.nl.

Expeditie Maasgouw

Expeditie Maasgouw is een initiatief van de gemeente Maasgouw om vaker van gedachten te wisselen met burgers, bedrijven, organisaties en verenigingen. Wij willen als gemeente een goed en actueel beeld hebben van wat er leeft in onze kernen. Gaat u met ons het gesprek aan? Laat ‘Expeditie Maasgouw’ een gezamenlijke ontdekkingstocht worden! Meld u aan via www.expeditiemaasgouw.nl.