14 april 2021

Gemeenteraad Maasgouw maakt aanleg padelbanen in Heel mogelijk!

Tijdens de raadsvergadering van 13 april heeft Erwin Dehing, fractievoorzitter van het CDA Maasgouw, een unanieme ‘motie vreemd aan de orde van de dag’ ingediend met als onderwerp ‘Padelbanen TC Helios’. Via deze motie wordt de aanleg van 2 padelbanen bij de tennisvereniging van Heel mogelijk gemaakt. Padel is een combinatie van tennis en squash en wordt gespeeld in een glazen kooi en kan op dit moment in Limburg maar op een enkele plaats gespeeld worden, terwijl het de snelst groeiende tak van sport in Nederland is.

In 2020 is in de gemeente Maasgouw het sportakkoord gesloten. Hierin zijn actiepunten vastgelegd die de sportaanbieders samen met de gemeente willen bereiken, waaronder actiepunt 10: nieuw sport en beweegaanbod. T.C. Helios wil hier een actieve bijdrage aan leveren, o.a. door padel aan te gaan bieden. Padel is immers een dynamische, laagdrempelige en sociale sport die past bij de tennisclubs en blijkt een behoorlijke groei van het ledenaantal op te leveren waarmee deze investering zorgt voor een toename van het percentage sporters in de gemeente Maasgouw.

Wij zijn blij dat we dit via deze motie mogelijk kunnen maken.