12 februari 2017

In 2018 raadslid worden: iets voor jou?

In maart 2018 zijn de verkiezingen voor de gemeenteraad. We kiezen dan de raadsleden die namens ons belangrijke beslissingen over Maasgouw gaan nemen.

Over wonen, verkeer, werk, welzijn, cultuur, noem maar op. Bent u benieuwd hoe het is om raadslid te zijn? Of wilt u zelf misschien raadslid worden in 2018? Kom dan op 7 maart naar de workshop Raadslid: iets voor mij? Want de politieke partijen in onze gemeenteraad zijn altijd op zoek naar enthousiaste en gedreven mensen voor hun kieslijst.

De workshop is bedoeld voor iedereen. Jong, oud, man of vrouw. Je hoeft geen lid te zijn van het CDA of een andere politieke partij. Iedereen is van harte welkom.

Vier redenen om raadslid/commissielid te worden

1. “Ik wil een steentje bijdragen aan de ontwikkeling van de samenleving van Maasgouw.”
  2. “Ik denk dat het beter kan.”
  3. “Ik wil nieuwe dingen leren, ik wil mezelf ontwikkelen.”
  4. “Ik wil nieuwe mensen ontmoeten en mijn netwerk uitbreiden.”

Workshop: “Ik wil raadslid/commissielid worden”

Zijn de beweringen die hier boven staan op jou van toepassing? En, wil je weten:

• hoe een gemeente functioneert;
  • wat een raadslid/commissielid doet;
  • wat van hem of haar verwacht mag worden;
  • wat je moet kunnen;
  • hoeveel tijd het raadslidmaatschap/commissielidmaatschap vergt;
  • wat het oplevert.

Meld je dan aan voor de Workshop “Ik wil raadslid/commissielid worden”.

Waar en wanneer

De workshop wordt gehouden op dinsdagavond 7 maart 2017 vanaf 19.30uur in de raadszaal van de gemeente Maasgouw. (Raadhuisplein in Heel). De workshop duurt tot ongeveer 21.30 uur en wordt verzorgd door de griffier van de gemeente Maasgouw en de raadsadviseur van de gemeente Leudal.

Na afloop bestaat er de mogelijkheid om te “speeddaten” met de lokale politieke partijen. Heb je interesse om in gesprek te gaan met de lokale fracties. Dan is dit het moment!

Aanmelden

Heb je interesse? Meld je dan aan voor 3 maart. Heb je nog vragen? Stel ze gerust aan Henny van Soest, Griffier van de gemeente Maasgouw via telefoonnummer (0475) 85 28 04 of stuur een email naar [email protected]. Er zijn geen kosten aan deze activiteit verbonden. Voor een drankje wordt gezorgd.

Aanmelden vóór vrijdag 3 maart 2017

Kijk voor meer informatie op: http://bit.ly/2kuVknO