18 mei 2018

Wethouder wissel bij het CDA in Maasgouw

Tim Snijckers volgt Jessie Smeets-Palmen na 12 jaar op als wethouder.

Na ruim 12 jaar wethouderschap in de gemeente Maasgouw, en daarvoor in Maasbracht, heeft Jessie Smeets-Palmen aangegeven de komende periode geen zitting te nemen in het College. Tim Snijckers die nu functioneert als fractievoorzitter wordt door het CDA voorgedragen om Jessie Smeets-Palmen op te volgen.

Jessie Smeets-Palmen is in december 2005 in de toenmalige gemeente Maasbracht aangetreden als wethouder. Na de gemeentelijke herindeling van 2007 heeft zij voor het CDA drie periodes in het College gezeten en had zij onder andere de volledige zorgportefeuille. “De samenwerking in de regio met het daarbij ontwikkelde regionale beleid en ook de goed ingevoerde decentralisaties zijn ontwikkelingen waar ik met een goed gevoel op terugkijk,” aldus Smeets-Palmen. “Bij het CDA in Maasgouw is het een goed gebruik om na een drietal periodes te bekijken of er bestuurlijk vernieuwd kan worden. Ik zie dat deze vernieuwing mogelijk is en heb vertrouwen in het team dat we hebben en ook in onze beoogde nieuwe wethouder. Tim heeft in ruim 12 jaar raadslidmaatschap een enorme politieke ervaring opgebouwd. De laatste 4 jaar als fractievoorzitter tellen natuurlijk extra. Daarom ga ik met veel vertrouwen en een goed gevoel in de raadsfractie plaatsnemen, “ besluit Smeets-Palmen.

Tim Snijckers gaat met veel goede moed verder richting de installatievergadering: “De laatste periode was voor het CDA een intensieve periode, maar wel eentje waar we enorm plezier hadden in ons werk en dus met veel passie en energie ons konden inzetten voor de belangen van onze inwoners. Deze passie en energie wil ik voortzetten in het College. Voor het College is de ervaring die we kwijtraken een groot verlies, maar we vinden het een groots gebaar dat ingestoken wordt op vernieuwing. Dat de kennis en kunde in onze fractie behouden blijft en Jessie ook ons team mee kan helpen door te ontwikkelen is pure winst. De fractie zal, onder aanvoering van Erwin Dehing, doorgaan met het enthousiasme en de energie van de laatste 4 jaar. Daarvan ben ik overtuigd. Erwin heeft tijdens zijn eerste raadsperiode veel ervaring opgedaan als vice-fractievoorzitter en mij gedurende een periode ook goed vervangen. Samen met Koen Hawinkels aan zijn zij als vice-fractievoorzitter ben ik er gerust op dat het krachtige elan van de laatste 4 jaar doorgaat.”

- Lees HIER het persbericht van CDA Maasgouw mbt de wethouder wissel.

- Lees HIER het persbericht van Gemeente Maasgouw mbt het nieuwe college van B&W