20 mei 2019

Europarlementariër Jeroen Lenaers in Meerssen

Tijdens zijn meerdaagse fietstocht vraagt Jeroen aandacht voor de Europese Parlementsverkiezingen van 23 mei 2019. Al fietsend gaat hij op zijn unieke 7-persoons fiets gesprekken aan met mensen die met hem meefietsen en zich betrokken voelen bij Europa of bij onze grensregio en Limburg.

Jeroen Lenaers is een echte Limburger, geboren en getogen in Stramproy. Na het Bisschoppelijk College in Weert is hij de opleiding European Studies aan de Universiteit in Maastricht gaan volgen met succesvolle afronding van de Bachelor en Masteropleiding. Vervolgens ging hij stage lopen op het kantoor van Ria Oomen in het Europees Parlement.

Nu zit hij voor het CDA in het Europees Parlement met de portefeuilles werkgelegenheid en sociale zaken, Burgelijke vrijheden, Justitie en binnenlandse zaken.

Daarnaast is Jeroen voorstander van de zogeheten ‘Single Seat’. Hierbij streven vele parlementsleden naar een enkele vergaderplek in Brussel, om zo een einde te maken aan het verhuiscircus naar Straatsburg iedere maand.