Max Ruiters

E-mail: mpp.ruiters@prvlimburg.nl
Telefoon: 06 4611 7342

Over Max:
Op 15-jarige leeftijd stond Max Ruiters, geboren in 1973,  in Kerkrade aan de wieg van het CDJA, de jongerenafdeling van het CDA in Kerkrade. Samen met enkel andere enthousiaste ‘bestuurders-in-spé’ richtte hij de afdeling op en werd meteen secretaris. Na zijn studie Sociaal Juridische Dienstverlening was hij werkzaam bij Tempo-Team Uitzendbureau en inmiddels partner bij Delfin Executives, een werving- en selectiebureau voor management, directie en toezichthoudende functies in de non-profitsector. Van 1998-2014 was hij lid van de gemeenteraad in Kerkrade, waarvan de laatste 12 jaar fractievoorzitter. Tevens bekleedde hij functies als plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad en was hij lid van diverse (bestuurlijke) commissies. In 2015 is Max Ruiters met 2316 voorkeurstemmen gekozen als lid van Provinciale Staten van Limburg waar hij deel uit maakt van de commissies Financiën, Economie en Bestuur (tevens plaatsvervangend commissievoorzitter) en de commissie Cultuur & Samenleving. Namens Provinciale Staten is hij afgevaardigde in de Programmaraad van de Zuidelijke Rekenkamer. Max Ruiters is getrouwd, vader van 2 dochters en woonachtig in Kerkrade.

Woordvoerderschappen:
- Campussen Zuid-Limburg