15 maart 2020

D’n Binger en OLS 2020 belangrijk voor de gemeenschap Meijel

D’n Binger en OLS 2020 belangrijk voor de gemeenschap Meijel

Voor het CDA Peel en Maas is het van groot belang dat de gemeenschapshuizen in Peel en Maas up to date blijven. Een belangrijke reden hiervoor is dat er vele verenigingen gebruik van maken. D’n Binger in Meijel is gebouwd in 2001 en is aan een update toe. Daarom hebben wij tijdens de gemeenteraadsvergadering ingestemd met het voorstel om een investeringssubsidie van maximal € 393.700,- beschikbaar te stellen. Met deze bijdrage kan d’n Binger een update realiseren, zodat het weer van deze tijd is en ze er weer jaren tegenaan kunnen.

Naast deze bijdrage voor Meijel heeft het CDA ook ingestemd om een subsidie van €25.000,- aan het OLS 2020 in Meijel vrij te maken. Daarbij hebben we ook een garantie afgegeven van €25.000,- die alleen vrijkomt indien er verlies gedraaid zou worden. Iets waar we niet van uitgaan, maar een evenement van dergelijke grootte kunnen we hiermee een enorm zetje in de rug geven. De sociale en economische spin off van het OLS voor een dorp als Meijel, en dus ook als gemeente Peel en Maas is enorm. Daarnaast is het een mooi stukje promotie voor de schutterscultuur en de vele verenigingen binnen onze gemeente die hierin actief zijn. Naast deze financiele geste gaan wij vanuit CDA Peel en Maas ook onze handjes uit de mouwen steken en als vrijwilliger meehelpen rondom het evenement.

Wij wensen zowel stichting d’n Binger als de organisatie van het OLS 2020 heel veel succes!

Sandy Janssen en Roger Gielen, raadsleden CDA Peel en Maas