06 november 2019

Dorpvisie Helden

Het Dörper overleg heeft op 22 oktober haar dorpsvisie gepresenteerd aan de raad van Peel en Maas. Een heldere presentatie door de verschillende werkgroepen die hier in Helden mee bezig zijn. Mooie plannen die de leefbaarheid van Helden een flinke impuls moeten geven. Plannen om de Kaupman beter te kunnen bereiken en het Mariaplein te verfraaien en er een echt dorpshart van te maken. Ook is er nagedacht om Helden beter bereikbaar te maken van en naar de Heldense Bossen via het Heljes pedje, en hierbij wordt ook aan extra verlichting gedacht zodat ook in de avonduren het hier een stuk veilger wordt. De werkgroep wil hier zo snel mogelijk mee beginnen.

Stuk voor stuk mooie plannen die zijn gepresenteerd. Als CDA zijn we blij  dat Helden de handschoen oppakt en met concrete voorstellen komt. Tijdens dit overleg kwam wethouder Wanten nog met het nieuws dat de gemeente het pand aan de Molenstraat 19 en 19a heeft aangekocht, dit alles om de verkeersveiligheid en de verpaupering aan de Molenstraat aan te pakken. Het is nu aan het college om deze plannen uit werken in raadsvoorstellen zodat Helden snel kan beginnen met de uitwerking van de plannen.

Angela van Roij en John Timmermans