08 maart 2017

Goed nieuws voor Kessel!

“Mien dörp, ich haoj van dich”, dit is de titel van de dorpsontwikkelingsvisie die onder regie van Stichting Dorpsoverleg Kessel is opgesteld. Tijdens de raadsvergadering van 21 februari mocht de gemeenteraad zich hierover uitspreken.

Namens de CDA-fractie heb ik de opstellers van de dorpsontwikkelingsvisie gecomplimenteerd. Het dorpsoverleg is zeer grondig te werk gegaan en heeft haar uiterste best gedaan zoveel mogelijk mensen uit Kessel te betrekken. Betrokkenheid, draagvlak en communicatie zijn zeer belangrijke uitgangspunten. De visie van Kessel is een helder gestructureerde toekomstvisie met aandacht voor de belangrijkste pijlers, zoals ‘Wonen’, ‘Infrastructuur’, ‘Zorg’, ‘Voorzieningen en accommodaties’ en ‘Toerisme’. Een heel professionele aanpak van Kessel. Zeer sterk!

Naast de complimenten hebben we wel aandacht gevraagd voor drie onderwerpen. Goed dat Kessel aan de slag gaat met een verkeerscirculatieplan. Daar hebben we vorig jaar ook al voor gepleit. In het verlengde hiervan hebben we gevraagd hoe de wethouders Van Kessel en Janssen er voor gaan zorgen dat de ontwikkelingen rondom het Keverbergplein worden meegenomen in dit verkeerscirculatieplan. Het Keverbergplein mag geen op zich zelf staande losse ontwikkeling zijn, maar moet worden geïntegreerd in het totaalplan.

Daarnaast hebben we aandacht gevraagd voor de toekomst van gemeenschapshuis De Paort. De wethouder verzekerde dat hierover in de loop van 2017 helderheid zal zijn. We blijven dit intensief volgen!

Als uitsmijter kreeg de motie van CDA, VVD en AndersNU over de dijkverhoging en –verlegging in Kessel en Baarlo unanieme steun van de raad. Ook dit is een belangrijk signaal naar de mensen die hier mee te maken hebben. Top!

Roel Boots
gemeenteraadslid