13 april 2021

Kindcentrum aan de Kloosterstraat in Helden

Volgende week staat de kredietaanvraag voor de vernieuwbouw van het kindcentrum aan de Kloosterstraat in Helden op de raadsagenda. Deze nieuwe school is ter vervanging van de basisschool de Pas in Helden, welke dringend toe is aan vervanging. De Pas zal verhuizen naar de Odaschool. Dit gebouw is beeldbepalend en het CDA wil dit gebouw graag behouden. Tevens ligt dit op een fantastische plek bij het groen.

Het CDA is blij dat we niet alleen een basisschool bouwen, maar ook een volledig integraal kindercentrum. Dit betekent een doorlopende leerlijn van 0 tot 12 jaar. Dit draagt bij aan de ambitie die wij als gemeente en CDA hebben.

De samenwerking tussen Stichting Prisma, Stichting Kindercentra Hoera en de gemeente verloopt goed. Het CDA vindt het erg belangrijk dat kinderen zich kunnen ontwikkelen in een groene omgeving. Er zijn op deze plek ook mogelijkheden om met maatschappelijke partners samen te kunnen werken, zoals sportverenigingen, Jong Nederland, IVN, gemeenschapshuis en Heldense bossen.

Het is mooi dat er in dit historisch, beeldbepalende gebouw nieuw leven wordt geblazen. De kosten per vierkante meter zullen aan de onderkant van de markt liggen. Een knappe prestatie van onze wethouder Wim Hermans en alle betrokken partners. Wij als CDA zijn erg blij met dit voorstel en kijken er naar uit om in de toekomst het gebouw te komen bekijken!

Ebie Peeters en Yvette Gielen