06 maart 2022

Samen verder bouwen. Doet u mee?

Het CDA wil dat alle dorpen in Peel en Maas zo gezinsvriendelijk mogelijk zijn. Niet alleen voor kinderen, jongeren en jonge stellen is dit belangrijk. Juist ook voor ouderen is dit van groot belang. Denk alleen al aan het behoud van scholen en aan de nieuwe aanwas voor verenigingen. Én, het is heel belangrijk dat we jonge mensen aan onze elf dorpen weten te binden, zodat de ouderen over 20 of 30 jaar ook nog de aandacht en zorg kunnen krijgen die zij verdienen.

Voldoende geschikte woningen zijn in deze visie belangrijk. De afgelopen jaren zijn er belangrijke stappen gezet. Er zijn fors meer woningen bijgebouwd dan in de jaren ervoor. We hebben een inhaalslag gemaakt. Peel en Maas staat hierdoor na Roermond op de tweede plek in Limburg. De vorige raadsperiode stond de voet helaas nog op de rem. Er kon niks. Zeer pijnlijk. Het CDA riep de raad toen op te stoppen met de ‘krimpkramp’, want die krimp komt niet als we de juiste keuzes maken. De afgelopen jaren hebben we die voet van de rem gehaald. We zijn er nog zéker niet, maar we hebben de beweging wel ingezet. Het CDA wil graag samen verder bouwen aan meer mogelijkheden voor de woningbouw.

Naast gezinsvriendelijkheid, verenigingen, scholen en woningbouw heeft het CDA altijd veel aandacht voor de zorg. Wij staan achter het huidige beleid rondom de hulp in de huishouding. Daarnaast zijn we trots op onze zeer toegankelijke jeugdzorg. Het lokale bedrijfsleven, mkb en agrarische bedrijven kunnen daarnaast bij het CDA rekenen op ruimte om te ondernemen. Zo zorgen we samen voor brood op de plank.

Wilt u samen met ons verder bouwen aan onze gezamenlijke toekomst? Aan een stabiel gemeentebestuur zonder fratsen? Stem dan op één van onze CDA-kandidaten uit uw eigen dorp.

De 34 lokale CDA-kandidaten uit Helden, Maasbree, Panningen, Kessel-Eik, Meijel, Baarlo, Kessel, Koningslust, Grashoek, Egchel en Beringe