Gemeente raad Peel en Maas
10 april 2022

Woon-zorgcomplex Kapelkeshof

In de commissievergadering van 5 april is het bestemmingsplan ‘Woon-zorgcomplex Kapelkeshof’ te Meijel besproken. Eigenlijk een eenvoudige procedure van het omzetten van woonbestemming naar de bestemming maatschappelijk. Het plan erachter is des te mooier.

Onze complimenten gaan dan ook uit naar de initiatiefgroep Begeleid Wonen Meijel die met haar vasthoudendheid samen met het dorpsoverleg en zorgorganisatie PSW dit plan na 7 jaar gerealiseerd ziet worden. De droom om hun kinderen zelfstandig met 24 uurs zorg begeleid te laten wonen in een veilige en hun vertrouwde omgeving komt uit. Afgelopen week hebben dan ook de nieuwe bewoners letterlijk de schop in de grond gezet. Dat de behoefte groot is voor deze maatschappelijke woonvorm is wel duidelijk, aangezien de 23 appartementen nagenoeg gevuld zijn.

Het initiatief is een mooi voorbeeld van de kernwaarde zelfsturing van Peel en Maas. De kracht van de gemeenschap komt hier sterk naar voren. Het draagt bij aan een gezinsvriendelijke gemeente van jong tot oud en met zorg voor elkaar. Voor de aankomende raadsvergadering is het plan voor de gehele raad dan ook een hamerstuk. We wensen de toekomstige bewoners veel woonplezier toe!

Fractie CDA Peel en Maas