03 oktober 2018

CDA over Bastion hotel

Marcel Mastenbroek heeft namens de CDA-fractie grote bedenkingen geuit over het voorliggend collegevoorstel om een omgevingsvergunning te verlenen aan de Bastion Hotelgroep. Het nieuwe hotel is te hoog.

Afgelopen donderdag lag in de raadscommissie (Ronde) een voorstel van het college voor om een omgevingsvergunning te verlenen aan de directie van het Bastion Hotel (Rijksweg-Zuid hoek Jos Klijnenlaan). Naast een vergunning voor het bouwen van een nieuw hotel van 91 kamers in 8 bouwlagen is het voornemen om ook toestemming te verlenen voor een reclamemast van hoog 45 meter. O.a. de omwonenden aan Jos Klijnenlaan hadden tegen de bouw van het nieuw hotel bezwaar aangetekend. (O.a. de hoogte, minder zon, inkijk, verkeersoverlast en onveiligheid voor schoolgaand jeugd.)

De CDA Fractie heeft wethouder Meekels verzocht om het voorliggend voorstel om een omgevingsvergunning te verlenen aan de directie van het Bastion Hotel terug te nemen, te wijzigen en nogmaals in gesprek te gaan met de indiener van de aanvraag. De CDA-fractie vindt dat het gebouw op die plek te hoog wordt. Een breder gebouw met meer bouwvolume op de begane grond, eerste en de tweede verdieping in plaats van een hoger gebouw met negen bouwlagen. Een lager gebouw past ons inzien beter in dit gebied (dus een bredere plintbebouwing in plaats van een hoog gebouw van 8 verdiepingen).

Ook vindt het CDA dat het toch mogelijk moet zijn om tot overeenstemming te komen voor het plaatsen van één gecombineerde reclamezuil samen met Mc Donalds.

De wethouder heeft alle bezwaren van de raadsfracties gehoord. Het college zal zich nu gaan beraden of de ontwerpvergunning toch niet moet worden aangepast. Volgende week donderdag zal dit voorstel wederom besproken worden in de commissie.

Namens de CDA Fractie Marcel Mastenbroek