23 april 2021

Samen doorpakken richting een duurzame samenleving

Om de klimaatdoelstellingen zoveel mogelijk te halen is Het Groene Net een belangrijk project voor onze gemeente en voor de gehele Westelijke Mijnstreek.

Het gisteravond in de gemeenteraad besproken Berenschot-rapport over het warmtenet laat duidelijk zien dat een aantal zaken niet goed is gegaan. Onze woordvoerder Jan Dols noemde dit rapport eerder een wake-upcall. Het college trok het boetekleed aan en gaf ruiterlijk toe dat er zaken niet goed zijn gegaan.

Het rapport komt met diverse aanbevelingen die het college allemaal overneemt. De CDA-fractie heeft alle vertrouwen in het college dat ze dit op de juiste wijze zal oppakken en geleerd heeft van haar verleden. Als vanzelfsprekend blijven wij dit, en met name de risico’s en de belangen van de individuele burgers in deze, kritisch volgen.

We zullen in gezamenlijkheid vooruit moeten kijken en moeten doorpakken richting een duurzame samenleving! Wij zijn dan ook blij dat een grote meerderheid (30 van de in totaal 37 raadsleden) van de gemeenteraad gisteravond vóór het voorstel heeft gestemd.