12 maart 2021

Gemeente besteedt 1,3 miljoen euro volledig aan lokale cultuur

Goed nieuws! De gemeente Sittard-Geleen heeft als antwoord op schriftelijke vragen van fractievoorzitter Patrick Brouwers bekend gemaakt dat zij de 1,3 miljoen euro die het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap voor onze gemeente beschikbaar stelt volledig besteedt aan de lokale cultuur.

Alle gesubsidieerde amateurkunstverenigingen ontvangen duizend euro. Amateurkunstverenigingen die kunnen aantonen dat zij grote verliezen hebben geleden kunnen bovendien rekenen op maatwerk met een aanvullend steunpakket. (Professionele) instellingen die veel eigen inkomsten hebben gemist en zelf de (corona)maatregelen moesten bekostigen om locaties veilig toegankelijk te maken, ontvangen een derde pakket met maatwerk. Als laatste wordt bekeken of professionele kunstenaars incidenteel met opdrachten gesteund kunnen worden.