19 juli 2021

Gemeentebestuur draagt bij aan herstel van de culturele en creatieve sector

Tot uiterlijk 31 juli 2021 kunnen culturele instellingen en makers binnen de culturele en creatieve sector nog gebruikmaken van de Subsidieregeling Herstelfonds Kunst en Cultuur Sittard-Geleen 2021. Voor zowel amateurs als professionals is er in totaal nog een bedrag van € 790.000 beschikbaar. Via deze weg wil het gemeentebestuur van Sittard-Geleen actief bijdragen aan het herstel van de culturele en creatieve sector tijdens en na de coronacrisis.

“Een krachtige en vitale kunst- en cultuursector is van groot belang voor een gezond leefklimaat in onze gemeente. Met deze regeling willen we de culturele sector ondersteunen, zodat we ook na de coronacrisis weer van kunst en cultuur kunnen genieten. Dat hebben we nu meer nodig dan ooit.”, zo wordt CDA-wethouder Andries Houtakkers geciteerd op de gemeentewebsite. Alle culturele en creatieve makers die aan de voorwaarden voldoen worden opgeroepen om tijdig een subsidieaanvraag in te dienen.

Zie voor meer informatie over de betreffende subsidie het verenigingsloket op de website van de gemeente Sittard-Geleen.