04 maart 2021

Inbreng CDA-fractie bespreking Toekomstvisie 2030

Vanavond vond er in de rondevergadering van de gemeente Sittard-Geleen een bespreking van de Toekomstvisie 2030 plaats. Fractievoorzitter Patrick Brouwers voerde hier namens het CDA het woord.

Het begrip veerkracht staat centraal in de voorgelegde visie. De veerkracht is het vermogen van de stad om samen met alle inwoners zodanig te reageren op veranderende omstandigheden dat belangrijke kenmerken en kwaliteiten vernieuwd of hersteld worden. In de visie wordt veerkracht onderverdeeld in sociale, economische, ecologische en institutionele veerkracht. Voor het CDA zijn deze vier vormen van veerkracht allemaal even belangrijk.

Laten we echter niet vergeten dat er nu al veel in Sittard-Geleen gebeurt dat bij een van de vier veerkrachten thuishoort. We mogen ons als gemeentebestuur dan ook een geluksvogel noemen met zoveel bruisende energie van inwoners en toekomstambassadeurs bij het tot stand komen van deze visie!

De gehele inbreng van Patrick leest u hier