Patrick Brouwers

Beroep: Docent geschiedenis

E-mail: raadslid.brouwers@sittard-geleen.nl
Telefoon: 06-48 14 79 83

Wat zijn jouw levensmotto’s?
Waar een wil is, is een weg.

Hoe zie jij Sittard-Geleen in 2022?
Als een gemeente waar je trots op kunt zijn! Maar dat trotse gevoel ontstaat alleen bij onze inwoners als onze gemeente ook daadwerkelijk voor hen klaarstaat. Dus geen zogenaamde ‘nieuwe bestuursstijl’ invoeren als er in feite toch niets veranderd… Iedereen moet zich in onze stad of in een van onze kleinere kernen thuis kunnen voelen. Ik wil bouwen aan een duurzame gemeente met daarin extra aandacht voor goed onderwijs, voldoende sportvoorzieningen, aantrekkelijke evenementen en behoud van tradities en monumenten.

Wat zijn jouw persoonlijke speerpunten?
De jeugd van Sittard-Geleen vormt de toekomst van onze gemeente! Ons gemeentebestuur is al jaren erg vergrijsd en de gemeentepolitiek is in mijn ogen te belangrijk om alleen aan ouderen over te laten. We moeten de jongeren laten ervaren wat er op het gebied van cultuur, sport, evenementen, maar ook qua werkgelegenheid allemaal te beleven valt in onze stad. Daarom ben ik grote voorstander van maatschappelijke stages in onze eigen gemeente. Ik wil een gemeentebestuur door en voor onze inwoners met daarbij speciale aandacht voor de mensen die wel een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Wat is jouw eerste gedachte als je wakker wordt?
Welke muziek zet ik vandaag op tijdens het douchen? ;-)