28 januari 2021

Noël Lebens neemt afscheid van politiek

Gisteravond heeft Noël Lebens na meer dan twintig jaar afscheid van de politiek genomen. Zijn nieuwe functie als directeur van de Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen (BsGW) is onverenigbaar met zijn raadslidmaatschap.

In zijn afscheidsspeech tijdens de gemeenteraadsvergadering van gisteren legde Noël de nadruk op het belang van de ‘drie G’s’: gezondheid, geluk en geborgenheid. Hij gaf verder te kennen de goede momenten te koesteren en de minder goede momenten een plaats te hebben gegeven. Als laatste gaf hij aan de raad en het college nog een boodschap mee: “Neem de goede besluiten, dan is de kans het grootst dat het achteraf ook nog eens de juiste besluiten blijken te zijn”.

Wij als fractie en bestuur van het CDA Sittard-Geleen zijn Noël zeer dankbaar voor alles wat hij eerst in de provinciale en later in de lokale politiek voor onze provincie, stad en partij heeft betekend. Natuurlijk wensen wij hem ook heel veel succes in zijn nieuwe functie!