21 december 2021

Permanent gedenkteken voor Remco van der Vorst

Er komt een permanent gedenkteken voor de in juli overleden straatmuzikant Remco van der Vorst. Het gedenkteken komt op de plaats waar Remco regelmatig speelde: op de hoek van de Begijnenhofwal en de Limbricherstraat in het centrum Sittard. Dat heeft het college bevestigd in antwoorden op schriftelijke vragen van onze fractievoorzitter Patrick Brouwers

In zijn vragen pleitte Patrick voor een dergelijk gedenkteken: "Velen hebben dierbare herinneringen aan Remco overgehouden. Dit zag men de afgelopen maanden ook terug op meerdere plekken in de binnenstad van Sittard waar kaarsen, bloemen en andere voorwerpen lagen als eerbetoon aan deze bekende straattroubadour."

Het college geeft in haar antwoorden op de vragen aan dat zij in overleg treedt met De Domijnen om een prijsvraag uit te schrijven. Lokale kunstenaars worden hierbij gevraagd om een ontwerp voor het gedenkteken te maken.