24 juni 2021

Samen bouwen aan de toekomst van Sittard-Geleen: de CDA-fractie doet mee!

Zojuist behandelde de gemeenteraad van Sittard-Geleen de Kaderbrief 2021. Fractievoorzitter Patrick Brouwers voerde hier namens het CDA het woord. De CDA-fractie stemde vóór de brief waarin de Toekomstvisie 2030 tot uitdrukking komt en die een aanloop naar de Begroting 2022 vormt.

In de brief worden al kleine stappen gezet met het reserveren van ruimte voor de uitvoering van initiatieven die door de samenleving worden aangedragen. De CDA-fractie is blij met de opmerkingen van de wethouder over de burgerbegroting en dat dit permanent op de agenda blijft staan, om zo meer financiële ruimte voor burgerinitiatieven te creëren.

Het CDA vindt het ook goed om te horen dat de rijksmiddelen van ongeveer 7,5 miljoen euro die naar onze gemeente komen deels gebruikt gaan worden voor het uitvoeren van de moties voor lastenverlichting voor onze inwoners. Vanaf september wordt de raad in positie gebracht om concrete afwegingen hiervoor te maken.

Naast de vijf ontwikkelpaden binnen de kaderbrief, waarin met name Sittard en Geleen worden genoemd, blijft er ook voldoende aandacht voor Born en de andere kleine kernen. De kernen van onze gemeente kunnen volgens de CDA-fractie namelijk niet ontbreken in een vitaal en leefbaar Sittard-Geleen, en zijn van onschatbare waarde!