Verkiezingsprogramma CDA Sittard-Geleen 2018 - 2022 "Eén stad, één samenleving"

Voor een stad die we door willen geven

Het CDA is een volkspartij en is geworteld in alle lagen van de samenleving. Een partij waar iedereen welkom is: moeders en vaders, oma’s en opa’s, jong en oud, iedereen hoort erbij. Of je nu een bedrijf runt, voor de klas staat of als student een opleiding volgt. In de zorg werkt of politieagent bent, van je oude dag geniet of als vrijwilliger actief bent. Verschillen tussen mensen zijn geen belemmering voor deelname aan de samenleving, maar hebben juist meerwaarde. Vanuit dit besef en de verbondenheid tussen generaties kijken we verder dan de bubbel van het persoonlijke belang en de huidige tijd. In onze prachtige gemeente bouwen wij CDA’ers graag verder aan een tolerante samenleving waarin plaats is voor inwoners om zelf verantwoordelijkheid te nemen. En de stad trots en met opgeheven hoofd door te geven aan volgende generaties. De betrokkenheid van burgers bij hun stad, gezin en werk, school, buurt, kerk en bedrijf of sportvereniging is voor ons van essentieel belang en vormt het draagvlak voor het leven in stad, dorp of wijk.