26 januari 2021

Johan Cruijff veld in Blerick

Sporten in de buitenlucht is steeds populairder aan het worden en zeker in deze moeilijke tijden waarin alle binnensporten aan banden zijn gelegd. We hopen dat we snel en gezond uit deze crisis komen en dat onze verenigingen en sportscholen weer hun activiteiten kunnen hervatten.

Voor de CDA fractie is het nu duidelijker geworden dat sportaccommodaties in de buitenlucht onmisbaar zijn. Het stadsdeel Blerick heeft al langer de wens een Johan Cruijff Veld te realiseren en komen daarom tot de volgende vragen:

Johan Cruijff velden als middel voor maatschappelijke binding en sociale cohesie heeft zich al op veel plekken in Nederland bewezen. We hebben in verschillende stadsdelen dergelijke velden met groot succes aangelegd, Er wordt veel gebruik van gemaakt en de resultaten zijn positief te noemen. Er komen veel jongeren op af, het is meer dan alleen gezond bewegen, zo komen ook ouderen en jongeren bij elkaar. Bewoners ontmoeten elkaar en sporten samen, ook zijn er verschillende initiatieven van daaruit gestart waar wijken en organisaties van profiteren. Er is sprake geweest dat ook Blerick een Cruijff veld zou krijgen.

Namens de CDA fractie stelt ons raadslid Aissa Meziani mondelinge vragen over de stand van zaken met betrekking tot de realisatie van het Johan Cruijff veld in Blerick.