René Sanders

Naam: René Sanders
Leeftijd: 57 jaar
Woonplaats: Hout-Blerick
Beroep: Contract Logistics Manager Strategic Accounts, Benelux for TNT-Fedex Express

Wat is jouw levensmotto?
Niet alleen nemen maar vooral ook geven! Zorg dat je kinderen in een nog mooiere en betere wereld kunnen leven en dat ze deze waarden ook begrijpen. YOLO.

Hoe zie jij Venlo in 2022?
Economisch: Welvarend maar zonder goed management, vrij eenzijdig qua bedrijvenstructuur. We moeten dit goede sturen de komende jaren!

Politiek: Stap voor stap duidelijker gemaakt voor de Venlose burger door transparante communicatie en zonder dubbele agenda.

Bevolking: We zullen hard moeten werken aan een tolerante samenleving zonder openlijke haat en gebrek aan respect. Door onze stad aantrekkelijk (onderwijs en vrije tijd) te maken voor de jonge burger kunnen we voorkomen dat er bovengemiddelde vergrijzing plaats kan vinden.

Sport en Cultuur: De gezonde burger beweegt minimaal 2 keer per week. De burger vindt vrije tijd belangrijk. Venlo zal moeten blijven investeren in het lichamelijke- en geestelijke welzijn omdat dit de basis is voor een bloeiende gemeenschap en succes voor de toekomst op langere termijn. Koppel huisartspraktijken aan één van de sportieve omgevingen in onze stad zodat na de behandeling bij de dokter een vanzelfsprekend vervolg komt op je eigen verantwoording om gezond te blijven.

Maatschappelijk verantwoording: Wist u dat er binnen de gemeente Venlo geen enkele rolstoelvriendelijke sportaccommodatie (veld of hal) voorhanden is? Dit dient snel te veranderen! In Venlo moet iedereen een kans kunnen krijgen om voor zijn/haar eigen inkomen te zorgen. Huisvesting: Een goede woning voor iedere portemonnee. Vermijden van samenscholing/-woning van bevolkingsgroepen die vervolgens aan onze aandacht ontsnappen.

Wat is jouw persoonlijke speerpunt?
Een transparant en veeljarig beleid, zonder verrassingen voor de Venlonaar in een open communicatieve sfeer. Dit geldt voor iedere portefeuille en leidt ertoe dat er geen plotselinge tekorten kunnen ontstaan. Persoonlijk zal Sport en Cultuur mijn beoogde portefeuille zijn.

Wat is jouw eerste gedachte als je wakker wordt?
Nummer 1 is mijn gezin! Daarnaast word ik meestal wakker met een heel pallet aan plannen en acties. Helaas is de dag wel eens vaker tekort om alles te realiseren. Dat is dan voor de volgende dag.