16 maart 2017

CDA grootste stijger in Weert. Kiezers bedankt!

Het CDA heeft bij de Tweede Kamerverkiezingen in Weert de grootste stijging geboekt. 14,6% van de stemmen gingen naar het CDA en dat is 6,20% meer dan bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen. De VVD leverde ten opzichte van de vorige verkiezing 7,90% in, maar werd met 21,6% van de stemmen wel de grootste partij.

Het CDA heeft 19 zetels behaald en heeft daarmee een winst van 6 zetels gerealiseerd. Een geweldige prestatie van Sybrand Buma en zijn team en een resultaat waar we ontzettend trots op zijn. Extra trots zijn we op de 1.164 voorkeurstemmen die onze fractievoorzitter Hendrik Stals heeft behaald.

Een groot woord van dank aan onze kiezers en aan iedereen die ons, op wat voor manier dan ook, heeft gesteund de afgelopen weken. Na een geweldige campagne behoort het CDA tot de grote winnaars van de verkiezingen! Versterkt en met nog meer enthousiasme gaan we werken aan een beter Nederland. Voor een land dat we door willen geven!