15 juni 2017

CDA zet in op behoud loket Burgerzaken Stramproy

Het CDA wil dat het loket Burgerzaken in Stramproy open blijft. Daarvoor heeft de fractie een motie ingediend tijdens de behandeling van de Kadernota. Vanwege de bezuinigingen twee jaar geleden, staat het loket op de nominatie staat om per 1 januari 2019 te worden gesloten. Ondanks dit investeerde de gemeente er recent nog 30.000,- in.

Het loket Burgerzaken wordt niet alleen door inwoners van Stramproy gebruikt. Inwoners uit andere Weerter wijken en dorpen gaan naar het loket omdat men hier ook zonder afspraak kan bijvoorbeeld een rijbewijs, identiteitskaart of paspoort kan aanvragen en afhalen.

De harde afspraak die geldt voor het openhouden, is dat er minimaal 1000 handelingen per jaar worden uitgevoerd. Dit aantal wordt ruimschoots behaald. Er is dus nog genoeg behoefte aan de dependance. Ook sluit het aan bij de dienstverleningsgedachte van de gemeente.

Het openhouden van het loket in Stramproy kost nog geen 9000,- per jaar. Het CDA was destijds al tegen het wegbezuinigen.

Klik hier om de motie te lezen.