15 juni 2017

CDA maakt werk van eigentijdse voorzieningen in de wijk Boshoven

Het CDA heeft tijdens de raadsvergadering over de Kadernota twee voorstellen voor de wijk Boshoven ingediend. Een over de realisatie van herinrichting sportpark Boshoven en een over het de locatie van wijkaccommodatie ’t Kwintet in het hart van de wijk.

Herinrichting Sportpark Boshoven
Het CDA wil dat er geld wordt vrijgemaakt voor de herinrichting van sportpark Boshoven. Het park mist uitstraling en een opwaardering tot een hedendaags sportpark is hard nodig. Ook wil de fractie dat de gemeente gaat samenwerken met de initiatiefgroep Weert-Noord Verenigd, die een plan heeft opgesteld voor het sportpark.

Wijkaccommodatie ‘t Kwintet Boshoven
Er zijn al langere tijd plannen zijn voor een uitbreiding van winkelcentrum Bosserhof op Boshoven. Hiervoor zou de wijkaccommodatie ‘t Kwintet moeten wijken. Er wordt gesproken over verplaatsing van de wijkaccommodatie naar Sportpark Boshoven. De Ringbaan-Noord vormt dan een te grote barrière volgens het CDA. Zij vindt dat een wijkaccommodatie in het hart van de wijk hoort te liggen. Vooral vanwege de bereikbaarheid, met name voor de ouderen en de laagdrempeligheid die een wijkgebouw moet uitstalen.

Klik hier voor de motie over Sportpark Boshoven en klik hier voor de motie over 't Kwintet.