18 mei 2017

Exploitatie waterskibaan

In het najaar moet het college van B&W beslissen of zij – via de Stichting Zwembad de IJzeren Man – doorgaat met het exploiteren van de  op dit moment nog verliesgevende waterskibaan in de IJzeren Man. Een alternatief is de baan teruggeven aan de vereniging die de baan dan in eigen beheer krijgt.

De waterskibaan is aangelegd in 2014 en lijdt al 2,5 jaar flink verlies. Dit was ingecalculeerd, maar er zijn geen concrete berekeningen beschikbaar waaruit blijkt de waterskibaan op korte termijn kostendekkend zal worden. Na 3 jaar zou de baan namelijk winstgevend worden. Toch stelde het college voor om de exploitatie bij Stichting Zwembad de IJzeren Man te houden. Enerzijds om het zwembad de kans te geven de baan winstgevend te maken en anderzijds omdat de baan anders gescheiden wordt van het zwembad door middel van een hek.

De CDA-fractie vindt deze argumentatie op zichzelf te zwak en heeft gevraagd om business cases van beide partijen. Ook willen we de gegevens van komende zomerperiode meenemen in de analyse. Op die manier kunnen we objectief vergelijken of het haalbaar is om dat de Stichting de waterskibaan winstgevend kan krijgen.

Foto: www.ijzerenmanweert.nl